black and brown chairs and tables

Tips om een kantoorruimte netjes en schoon te houden

0 Shares
0
0
0

Je kantoor is een ruimte die je graag netjes en schoon wil houden. Een opgeruimd kantoor zorgt ervoor dat iedereen productief kan werken. Als je geconcentreerd werkt met een slordig bureau zal dat ervoor zorgen dat je snel afgeleid bent door de rommel. Een rommelige omgeving kan daarnaast ook een negatieve invloed hebben op de algehele stemming en motivatie van je werknemers. Gelukkig zijn er veel verschillende strategieën en tips te vinden die je kunt gebruiken om je kantoorruimte georganiseerd en fris te houden. Welke tips zijn hierbij het belangrijkste? 

1. Stel een dagelijkse schoonmaakroutine in

Een dagelijkse schoonmaakroutine zal ervoor zorgen dat je kantoorruimte opgeruimd en hygiënisch blijft. Door eenvoudige taken zoals het opruimen van bureaus, het afvegen van oppervlakken en het legen van prullenbakken dagelijks uit te voeren, voorkom je ophoping van rommel en vuil. Zorg ervoor dat alle werknemers bewust zijn van deze schoonmaakroutine en zich eraan houden. Moedig ze vooral aan om hun eigen werkplek netjes te houden. Voor het makkelijk weggooien van het afval kan je het beste een rolcontainer huren. Door een abonnement te starten voor je container kan je besparen op de maandelijkse kosten. Bij MKB-afval kan je makkelijk een rolcontainer huren waarbij je zelf kan aangeven hoe vaak ze de container voor je moeten legen. 

2. Stimuleer je werknemers tot opruimen

Het is belangrijk om je werknemers te stimuleren om hun eigen werkplek netjes en georganiseerd te houden. Op die manier zorgen ze er zelf voor dat ze gedurende hun werkdag productief kunnen werken. Zorg wel voor voldoende opbergoplossingen bij de bureaus zoals archiefkasten en ladekasten. Zo kunnen ze al hun spullen makkelijk en georganiseerd opbergen. Hierdoor wordt het nog makkelijker voor ze om hun bureau netjes opgeruimd te houden.  

3. Gebruik luchtverfrissers

Een frisse en aangename geur kan bijdragen aan een positieve werkomgeving. Gebruik daarom luchtverfrissers of geurverspreiders om ongewenste geuren te maskeren en een aangename atmosfeer te creëren. Kies voor subtiele geuren die niet te overheersend zijn en zorg ervoor dat de luchtverfrissers regelmatig worden bijgevuld om een continue frisse geur te behouden.

4. Huur professionele schoonmaakdiensten in

Zeker voor een grote kantoorruimte is het vaak lastig om de gehele ruimte netjes en schoon te houden. Overweeg daarom om periodiek professionele schoonmaakdiensten in te huren. Jij en je werknemers kunnen zelf de ruimte netjes houden door de spullen op te ruimen terwijl de professionele schoonmaakdiensten de ruimte goed schoon kunnen maken. Denk hierbij aan het stofzuigen, dweilen, kasten en oppervlaktes schoonmaken en het zemen van de ramen. 

5. Zorg voor voldoende opbergoplossingen

Het is niet alleen belangrijk om genoeg opbergruimtes aan te bieden bij de bureaus, maar ook in de rest van de ruimte. Investeer in archiefkasten, ladekasten en planken waar werknemers andere spullen kunnen opbergen. Vooral in ruimtes zoals de keuken is dit erg belangrijk. Door alles georganiseerd en op zijn plaats te houden, voorkom je dat rommel zich ophoopt en creëer je een overzichtelijke en productieve werkomgeving.

Overzicht houden op het schoonmaken

Een nette en schone kantoorruimte is essentieel voor een productieve en gezonde werkomgeving. Stel dus een dagelijkse schoonmaakroutine in waarbij je jouw werknemers stimuleert om hun werkplek ook netjes en schoon te houden. Overweeg om een professionele schoonmaakdienst in te huren voor de grotere schoonmaak. Geef je werknemers genoeg mogelijkheden voor opbergruimtes zodat ze netjes en georganiseerd kunnen blijven. Huur een rolcontainer bij MKB-afval om ook je afval makkelijk en snel weg te kunnen gooien. Zo hoeven jij en je werknemers niet teveel tijd te besteden aan het opruimen en schoonmaken van het kantoor, maar blijft alles wel netjes en schoon om goed te kunnen werken! 

0 Shares
Ook interessant